Hjälp mig lugna mig vägled mig lätta mig


Jag har så ont i magen. Det är tvåtusentio och the ark splittras. Dom säger att det är dags att "gå vidare i livet" och symboliken skakar mig tills jag mår illa. Gamla sorger. Framtida sorger. Vad är precis exakt just nu? Jag skulle behöva en utgångspunkt men hittar ingen.

Hjälper det mig att åka bort?

Men å andra sidan: hjälper det mig att stanna hemma?

Allt jag undrar: om det händer något. Vad fan som hjälper mig av allting jag försöker med. Gråta tills jag får huvudvärk? Skriva noggranna listor? Klämma pormaskar tills näsan flagnar? Skrika och slå (i kuddar)? Googla existensiella frågor? Säga ifrån till chefen? Dricka så jag blir full en natt och bakfull två dagar? Prata i oändlighet eller så länge någon orkar höra min röst? Skriva kryptiska texter om nätterna? Använda tandtråd? Ironisera över mitt eget liv? Möblera om? Onanera tio gånger på rad för att se vad kroppen klarar av? Gråta i kollektivtrafiken? Baka bananpajer? Beställa splitter nya självhjälpsböcker? Dricka mängder av kaffe? Desperat försöka hitta något att läsa? Titta på sälarna i slottsskogen? Ringa någon?

Det är så svårt att veta hur man ska göra. Vill att utgångspunkten ska vara hur det känns nu. Men jag hittar den inte. Vad är egentligen precis exakt just nuet?

Jag känner bara magont.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0