Över förväntan


Jag klampar in, trött och svag i kroppen. Jag och Tempo har fotograferat hela dagen och jag har frusit och svettats och spänt mig i konstiga positioner, och så en Lidl-handling på det. Hittar brevet med resultatet från högskolesprovet, dricker juice direkt ur förpackningen, slänger in den grekiska yoghurten i kylen och tänker på att jag slipper längta efter grekyoghurt, banan och honung-kombon ikväll. Sedan drar jag fram verktygslådan och bankar i några spikar eller skruvar i väggen ovanför diskhon. På exakt avstånd, jag mäter med ett papper. Där hänger jag upp diskborstar, handskar och vaskrensare och det blir riktigt jävla bra. Så bara slår det mig att; jag klarar mig ju. Jag klarar mig bra.

Så jag lyssnar på Lykke Li och väntar på Lonito och fortsätter att klara mig.


Kommentarer
Postat av: M

Jag tror jag har en idé för vad som skulle kunna fullända ditt grekiskyoghurtrecept. Jag har nämligen precis upptäckt det fantastiska i att torrosta solrosfrön lite lätt i en stekpanna och hälla i yoghurten. Jag vågar knappt tänka på hur smakerna skulle gifta sig tillsammans med honung och banan dessutom! Smaklökarna stagnerar!

2010-05-05 @ 21:29:39
Postat av: Mellantinget

Provade med råa solrosfrön i natt. Det var ingen besvikelse! Så du har redan hunnit köpa nya sedan du lämnade dina i min prickiga skål här?

2010-05-06 @ 01:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0